Aktualności studenckie
- Ewa Lisaj
Jakie prace można zgłaszać do konkursu?
Możesz zgłosić swoją pracę, jeśli obroniłeś/-aś się w roku kalendarzowym 2022 i jeśli Twoja praca przyporządkowana jest do jednej z poniższych dyscyplin naukowych:
- Automatyka, Elektronika, Elektrotechnika i Technologie Kosmiczne
- Informatyka Techniczna i Telekomunikacja
Przyjmujemy prace napisane w języku polskim lub angielskim.
Jakie nagrody czekają na laureatów?
Jury wyłoni 9 laureatów – po 3 autorów prac inżynierskich, magisterskich i doktorskich. Informacje o wysokości poszczególnych nagród znajdziesz na naszej stronie: http://www.trumpf.com/s/konkurs. Mieszczą się one w przedziale od 4 000 zł do 16 000 zł.
Do kiedy trwa przyjmowanie zgłoszeń?
Na Twoje zgłoszenie czekamy do 17 marca 2023 r. Do tego czasu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, zebrać wszystkie potrzebne dokumenty i przesłać je na nasz adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gdzie znajdę szczegóły konkursu i jego regulamin?
Odwiedź naszą stronę konkursową http://www.trumpf.com/s/konkurs, gdzie znajdziesz regulamin i wszystkie potrzebne informacje. Zapraszamy również do kontaktu mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czym zajmuje się firma TRUMPF Huettinger?
Zajmujemy się projektowaniem, testowaniem i produkowaniem urządzeń zasilających procesy plazmowe, a działalność firmy opiera się na trzech stabilnych filarach – produkcji zasilaczy, elektroniki i szaf sterowniczych. W głównej siedzibie spółki w Zielonce pod Warszawą mamy jedno z największych Centrów Badawczo-Rozwojowych w Polsce, w którym zatrudniamy niemal 200 inżynierów, którzy tworzą projekty, opracowują prototypy, konstruują i testują rozwiązania przed wprowadzeniem ich do produkcji.
Zajrzyj na naszą stronę: https://zajrzyjzciekawosci.pl
- Ewa Lisaj
Zapraszamy studentów i doktorantów do podjęcia wyzwania. Czeka kariera w sektorze kosmicznym i atrakcyjne nagrody!
W piątek, 3 marca nasi studenci i doktoranci zmierzą się z wyzwaniami przygotowanymi przez Instytut Geodezji i Kartografii. Na zwycięzców czekają cenne nagrody finansowe i rzeczowe. Pierwsza lokalna edycja hackathonu - HackVision powered by FPCUP odbędzie się w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.
HackVision powered by FPCUP to kosmiczny maraton projektowania, w trakcie którego uczestnicy opracowują nowatorskie rozwiązania rzeczywistych wyzwań, wykorzystując przy tym dane satelitarne. Po raz pierwszy z inicjatywy Instytutu Geodezji i Kartografii przy współpracy z Abiskey Polska w Szczecinie odbędzie się lokalna edycja tego wydarzenia.
Space, choć powszechnie kojarzy się z eksploracją przestrzeni kosmicznej, to tak naprawdę znacznie więcej. Rynek kosmiczny na świecie jest wart prawie pięćset miliardów dolarów i obejmuje trzy główne obszary: telekomunikację satelitarną, nawigację oraz obserwację Ziemi. Obserwację Ziemi możemy podzielić na sektor upstream: wynoszenie satelitów, w tym nanosatelitów oraz downstream: wykorzystanie danych pozyskiwanych przez flotę blisko 5000 satelitów. W Polsce, otwiera się Centrum Inkubacji Biznesowej Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA BIC). Żeby przekonać się czy Twój pomysł na biznes/aplikację ma szansę na zdobycie zainteresowania ze strony ESA i ESA BIC zapraszamy do udziału w SPACE warsztatach, które lokalnie zorganizujemy na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym – mówi Martyna Gatkowska z Abiskey Polska.
Wydarzenie jest bezpłatne i każdy może wziąć w nim udział. W ramach HackVision powered by FPCUP nasi studenci zmierzą się z wyzwaniem. Zespoły opracują aplikację/demo rozwiązania, które może wesprzeć przedstawicieli jednostek administracji publicznej, dzięki wykorzystaniu danych satelitarnych programu Copernicus oraz Computer Vision. Dodatkowo, organizatorzy przewidzieli konsultacje i warsztaty - z tworzenia modelu biznesowego, opracowania prezentacji inwestorskiej. przygotowania wniosku do ESA Centrum Inkubacji Biznesowej i konkursów biznesowych ESA.
Przy wsparciu naszych ekspertów, studenci ZUT, dowiedzą się m.in. jak złożyć aplikację do Europejskiej Agencji Kosmicznej i założyć swój „Space start-up” – mówi Martyna Gatkowska.
Aby wziąć udział w wydarzeniu, trzeba zebrać drużynę złożoną z co najmniej dwóch osób, których zainteresowania lub kierunek studiów/specjalizacja związane są nowymi technologiami oraz biznesem i wypełnić formularz zgłoszeniowy, który znajduje się na stronie: https://hackvision.pl
W zgłoszeniu należy zaznaczyć lokalizację „Szczecin”.
Udział jest całkowicie bezpłatny. Zapewniamy dobre jedzenie, dużo wiedzy i super zabawę – mówi Martyna Gatkowska.
Wyzwania dla Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego
- Czyste Środowisko. Redukcja ilości odpadów i zanieczyszczeń oraz kontrola gospodarowania odpadami w oparciu o zdjęcia satelitarne.
- Energetyka Odnawialna. Wykorzystanie satelitarnych danych obrazowych w energetyce odnawialnej.
- Przemysł Jutra. Rozwiązania oparte na danych satelitarnych wspierające rozwój zrównoważonego przemysłu.
- Energia. Optymalizacja zużycia energii w infrastrukturze miejskiej na podstawie danych satelitarnych.
- Wyspecjalizowana Logistyka. Rozwiązania wsparte obrazowaniem satelitarnym wspierające wyspecjalizowane procesy logistyczne.
- Ruch Drogowy. Optymalizacja ruchu drogowego na podstawie danych satelitarnych.
Program wydarzenia
Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii, ul. Jagiellońska 20-21, 3 marca (piątek).
08:30 – 09:00 Rejestracja
09:00 – 10:00 Indywidualny mentoring z Ekspertem SPACE celem dopracowania rozwiązania oraz określania potencjału biznesowego
10:00 – 11:00 Warsztaty z tworzenia modelu biznesowego
11:00 – 12:00 Warsztaty z opracowania prezentacji inwestorskiej – Pitch Deck
12:00 – 13:00 Przerwa lunchowa
13:00 – 16:00 Warsztaty z przygotowania wniosku do ESA
Nagroda główną jest trzydniowa wycieczka do kosmicznej Tuluzy i Miasteczka Kosmosu. Zwycięzcy z poszczególnych lokalizacji zostaną zaproszeni na konferencję finałową, podczas której zaprezentują swoje pomysły, i spośród których wyłoniony zostanie zwycięzca II edycji.
Nagrody dodatkowe to: płatne staże dla studentów w Łukasiewicz – PIAP, vouchery z dostępem do platformy Orbify - jeden o wartości 200 euro i dwa po 100 euro, obejmujące przetwarzanie danych i transfer wewnątrz platformy Orbify, przydatne gadżety. Wszyscy uczestnicy wydarzenia otrzymają specjalny certyfikat.
Organizatorem wydarzenia jest Instytut Geodezji i Kartografii oraz Abiskey Polska, którzy realizują projekt, finansowany przez Komisję Europejską, pod nazwą Framework Partnership Agreement on Copernicus User Uptake (FPCUP).
- Izabela Szymkowicz
Badania lekarskie studentów stacjonarnych przeprowadzone zostaną w Przychodni przy ul. Wojska Polskiego 97 w Szczecinie. Odbędą się zgodnie z poniższym harmonogramem badań w okresie 13.03.—26.04.2023.
Harmonogram badań w roku akad 2022 23 [327.9K]
Badania lekarskie studentów niestacjonarnych przeprowadzane będą w Przychodni przy ul. Wojska Polskiego 97 w Szczecinie od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00, wyłącznie po wcześniejszym zarejestrowaniu się pod numerem tel. 510 741 319.
W badaniach nie biorą udziału całe grupy, tylko skierowani studenci, którzy powinni okazać prowadzącym zajęcia skierowanie na badanie lekarskie jako usprawiedliwienie nieobecności.
Skierowania na badania lekarskie zostaną wysłane do Państwa listem na adresy do korespondencji podane w e-dziekanacie.
Badania okresowe ze skierowaniem można również zrobić u dowolnego lekarza medycyny pracy.
Studenci zgłaszający się do Przychodni powinni posiadać:
- skierowanie z Dziekanatu ze szczegółową charakterystyką stanowisk,
- dokument tożsamości.
Studenci bez aktualnych badań lekarskich nie zostaną dopuszczeni do uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych zgodnie z §5 ust. 1 Zarządzenie nr 34 Rektora ZUT w Szczecinie z dnia 19.06.2019 r. w sprawie kierowania na badania lekarskie kandydatów na studia i do Szkoły Doktorskiej oraz studentów i doktorantów w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
- Ewa Lisaj
To już szósta edycja wydarzenia poświęconego nawiązywaniu kontaktów między pracodawcami, a osobami i firmami chcącymi współpracować w branży gier wideo i pokrewnych sektorach kreatywnych.
Na GCCE 2023 Spring złożą się Pro Day (03/03 i Open Day (04/03), panele i dyskusje na scenie głównej, Strefa Careers Mode, Strefa Wiedzy i Edukacji, prezentacje „Why Not To Join Us?”, afterparty Creative Mixer.
Udział w wydarzeniu wezmą osoby chcące rozwijać swoje kariery w branżach kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem gamedevu. Wydarzenie jest adresowane do programistów, grafików, muzyków, ilustratorów, animatorów, specjalistów marketingu i PR, testerów, designerów, tłumaczy, analityków, producentów. Zapraszamy zarówno profesjonalistów i przedstawicieli firm zainteresowanych relacjami na poziomie B2B, jak również osoby dopiero poszukujące swojego miejsca w gamedevie, w tym uczniów i studentów.
Na imprezę zaprasza wydawca magazynów Pixeli PSX Extreme, serwisu www.pixelpost.pl oraz organizator corocznego Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven.
Gamedev & Creative Careers Expo 2023 Spring odbędzie się w dniach 3 i 4 marca 2023 r. w przestrzeniach Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie.
- Radosław Maciaszczyk
Witajcie Studenci!
Czas na dawkę wiedzy z dziedziny tworzenia aplikacji mobilnych!
Future Mind wraz z Wydziałem Informatyki ZUT zaprasza Was na spotkanie organizacyjne, które zapoczątkuje serię warsztatów pod nazwą "Akademia Androida Future Mind".
Na warsztatach nauczymy Was jak stworzyć aplikację mobilną na system Android, ale też pokażemy wam jak w praktyce wygląda realizacja projektu IT oraz przedstawimy szereg narzędzi wykorzystywanych w pracy programisty.
Spotkanie organizacyjne na którym przedstawimy szczegóły oraz program warsztatów, a także opowiemy o programie płatnych staży w Future Mind odbędzie się
25.01.2023 o godzinie 11:45 w sali 16 WI2.
Do zobaczenia!