Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Informacje o Wydziale

Pełnomocnik ds. ankietyzacji

dr Małgorzata Machowska-Szewczyk
pok. 25, budynek WI 1
tel. 91 449 5577, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 

Pełnomocnik ds. dydaktycznej współpracy międzynarodowej

dr inż. Anton Smoliński 
pok. 316, budynek WI 2
tel. 91 449 5571, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 

Pełnomocnik ds. informatyzacji

dr inż. Bartłomiej Małachowski
pok. 112, budynek WI 1
tel. 91 449 5657, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Pełnomocnik ds. jakości kształcenia

dr inż. Janusz Papliński
pok. 204, budynek WI 2
tel. 91 449 5408, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Pełnomocnik ds. osób z niepełnosprawnością 

dr inż. Piotr Błaszyński
pok. 111, budynek WI 2
tel. 91 449 5507, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pełnomocnik ds. praktyk zawodowych

dr inż. Michał Twardochleb
pok. 207, budynek WI 1
tel. 91 449 5539, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Pełnomocnik ds. profilaktyki narkomanii i innych uzależnień

dr inż. Katarzyna Gościewska
pok. 301, budynek WI 2
tel. 91 449 5563, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Pełnomocnik ds. technicznych

dr inż. Grzegorz Śliwiński
pok. 104A, budynek WI 1
tel. 91 449 5521, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Budynek WI 1 – Żołnierska 49

Budynek WI 2 – Żołnierska 52

Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia

icon Zarządzenie nr 6 Dziekana WI z dnia 16.09.2024 [83.0K]

  1. dr inż. Janusz Papliński – przewodniczący, pełnomocnik ds. jakości kształcenia
  2. dr inż. Aneta Bera 
  3. dr Małgorzata Machowska-Szewczyk – pełnomocnik ds. ankietyzacji 
  4. dr inż. Angieszka Olejnik-Krugły – koordynator ECTS
  5. dr Dorota Majorkowska – Mech
  6. dr Magdalena Edyta Kieruzel 
  7. mgr inż. Sławomir Wernikowski 
  8. Mateusz Parciak – przedstawiciel studentów 

Obsługę administracyjną komisji prowadzi mg Danuta Kostarelas – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 449 5597 

Wydziałowa Komisja Programowa 

icon Zarządzenie nr 9 Dziekana WI z dnia 27.09.2024 [58.5K]

  1. dr hab. inż. Marcin Pluciński, prof. ZUT – przewodniczący 
  2. dr hab. inż. Paweł Forczmański, prof. ZUT 
  3. dr hab. inż. Tomasz Hyla, prof. ZUT 
  4. dr hab. inż. Jarosław Jankowski, prof. ZUT 
  5. dr inż. Artur Karczmarczyk 
  6. dr inż. Witold Maćków 
  7. dr inż. Krzysztof Makles 
  8. dr inż. Tomasz Mąka 
  9. dr Łukasz Radliński 
  10. dr inż. Wojciech Sałabun 
  11. Mateusz Parciak – przedstawiciel studentów 

Obsługę administracyjną komisji prowadzi mgr Małgorzata Mańkowska: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 449 5655 

 

Wydziałowa Komisja ds. Nagród i Odznaczeń 

icon Zarządzenie nr 11 Dziekana WI z dnia 27.09.2024 [40.0K]

  1. dr inż. Radosław Maciaszczyk - przewodniczący 
  2. dr hab. inż. Anna Lewandowska, prof. ZUT 
  3. dr hab. Izabela Rejer, prof. ZUT 
  4. dr Małgorzata Pelczar 
  5. dr inż. Mirosław Mościcki 

Obsługę administracyjną komisji prowadzi mgr inż. Joanna Rafalska – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 449 5660



 

Szczecin, 14 grudnia 2017 r.

 

Strategia rozwoju
Wydziału Informatyki
Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie do 2027 roku

 

Wizja Wydziału Informatyki ZUT w 2027 roku

Wydział Informatyki ZUT (Wydział) jest znaczącym ośrodkiem naukowym oraz liderem informatyki w regionie. Wydział wszechstronnie wspiera rozwój studentów i pracowników oraz współpracuje z otoczeniem społeczno-gospodarczym realizując założenia „Przemysłu 4.0”.

Misja Wydziału Informatyki ZUT na lata 2017-2027

Misją Wydziału Informatyki ZUT jest kształcenie, prowadzenie badań naukowych oraz współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w obszarze informatyki.

Wydział zapewnia kompetencje, zasoby techniczne i organizacyjne w taki sposób, aby studenci i pracownicy w sposób zgodny z zasadami etyki oraz zasadą wolności prowadzenia badań naukowych dostarczali produkty i usługi, które będą miały istotny wpływ na społeczeństwo.

Wydział stawia ambitne cele w dążeniu do doskonałości w głównych obszarach działalności: kształcenia, badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Punktem odniesienia dla podejmowanych przez Wydział działań są najlepsze ośrodki krajowe oraz liderzy regionalni z krajów sąsiednich: Polski, Niemiec, Danii i Szwecji.

 

Strategie funkcjonalne:

1. Doskonałość w obszarze kształcenia

Wydział przekazuje studentom wiedzę w atmosferze pełnej wzajemnego szacunku i tolerancji. Udostępnia odpowiednie zasoby techniczne i organizacyjne, stwarzając możliwość wszechstronnego rozwoju osobistego, zawodowego, naukowego, społecznego i biznesowego. Kształci informatyków na potrzeby lokalnej, krajowej i globalnej branży informatycznej oraz dostarcza im wiedzę i umiejętności, pozwalające na rozwijanie własnych firm. 

Wydział kształci na najwyższym poziomie w zakresie podstaw informatyki oraz na bieżąco śledzi trendy światowe, przekazując aktualną wiedzę i umiejętności specjalistyczne przygotowujące do pracy w szeroko rozumianym „Przemyśle 4.0”. 

Wydział reaguje na potrzeby wybitnych studentów. Wydział przygotowuje dla nich specjalną ofertę, np. włącza ich do pracy zespołów badawczych, umożliwia udział w prestiżowych międzynarodowych konkursach informatycznych, specjalnych kursach, szkołach letnich, warsztatach. 

Działania:

  1. Zrównoważenie obciążenia dydaktycznego kadry.
  2. Rozwijanie systemu wyławiania i wspierania talentów wśród studentów.
  3. Przebudowa programów nauczania tak, aby zmniejszyć rozdrobnienie przedmiotów i podnieść ich spójność.
  4. Uruchomienie wydziałowego konkursu na najlepsze prace dyplomowe.
  5. Uruchomienie wydziałowego konkursu na osiągnięcia dydaktyczne oraz publiczna prezentacja wyników konkursu.
  6. Cykliczne analizowanie wykorzystywanych w procesie dydaktycznym narzędzi informatycznych z uwzględnieniem zapotrzebowania rynku na określone kompetencje absolwentów oraz rozwoju zawodowego studentów.
  7. Rozwijanie mechanizmów zachęcających studentów do startowania w prestiżowych międzynarodowych konkursach informatycznych.
  8. Rozwijanie mechanizmów rekrutacji najzdolniejszych absolwentów szkół średnich.
  9. Zwiększenie spójności wymagań stawianych studentom przez różnych nauczycieli akademickich
  10. Aktywizacja kół naukowych.
  11. Rozwijanie systemu doskonalenia i oceniania wiedzy, umiejętności i kompetencji dydaktycznych nauczycieli.

2. Doskonałość w obszarze badań naukowych

Wydział zapewnia kompetencje, zasoby techniczne i organizacyjne stwarzające możliwości wszechstronnego rozwoju zawodowego, naukowego, osobistego i biznesowego pracownikom. Pracownicy przestrzegają kodeksu dobrych praktyk w nauce. Wydział szanuje wolność badań naukowych. Działalność naukowa skupiona jest w oddolnie zawiązywanych autonomicznych zespołach badawczych. Wydział wspiera dążenia do osiągnięcia doskonałości naukowej, rozumianej jako działalność wykraczającą ponad przeciętność. Miernikami doskonałości naukowej są m.in.: najlepsze publikacje naukowe, przełomowe wyniki badań oraz wdrożenia wyników badań w otoczeniu społeczno-gospodarczym. 

Działania:

  1. Uelastycznienie struktury organizacyjnej Wydziału. Zdefiniowanie na nowo ról: katedr, zakładów, zespołów badawczych.
  2. Rozwijanie mechanizmów sprzyjających osiąganiu przez pracowników doskonałości naukowej (m.in. wdrożenie mechanizmów obniżania pensum i podnoszenia wynagrodzeń pracownikom, którzy w znaczącym stopniu poświęcają się działalności naukowej lub wdrożeniowej przynoszącej wymierne korzyści wydziałowi).
  3. Uruchomienie konkursu wydziałowego na osiągnięcia naukowe zespołów badawczych powiązane z integracją zespołów oraz publiczna prezentacja wyników konkursu.
  4. Uruchomienie konkursu na małe granty wydziałowe służące przeprowadzeniu badań pilotażowych oraz przygotowaniu wniosków grantowych. 

3. Doskonałość w obszarze współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym

Wydział docenia znaczenie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym jako sposób na wdrożenie do praktyki wyników prowadzonych badań, źródło nowych pomysłów na badania i projekty naukowe. Współpraca z otoczeniem jest elementem doskonalenia procesów kształcenia oraz jednym ze źródeł renomy Wydziału. 

Działania:

  1. Opracowanie wzorcowych modeli współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
  2. Rozwijanie mechanizmów sprzyjających promowaniu współpracy pracowników i zespołów naukowych z podmiotami społeczno-gospodarczymi, przynoszącej wymierne korzyści wydziałowi.
  3. Opracowanie i bieżące utrzymywanie bazy kompetencji, sprzętu i oprogramowania użytecznego z punktu widzenia współpracy z otoczeniem.
  4. Zwiększenie udziału firm z otoczenia przemysłowego w kształtowaniu procesu dydaktycznego.

 

Strategie horyzontalne:

1. Skuteczna promocja

Promocja Wydziału, realizowana wspólnie z uczelnią ma na celu stworzenie pozytywnego wizerunku Uczelni i Wydziału jako instytucji: nowoczesnej, z ambicjami i sukcesami, kształcącej na wysokim poziomie, prowadzącej ważne i ciekawe badania naukowe oraz realizującej ważne projekty we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. 

Działania:

  1. Promowanie Wydziału jako ośrodka realizującego działania w trzech obszarach funkcjonalnych: kształcenia, nauki i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
  2. Zbudowanie i rozwijanie bazy dobrych praktyk w każdym z obszarów funkcjonalnych.
  3. Zbudowanie polityki informacyjnej na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne. 

2. Umiędzynarodowienie

Wydział dostrzega korzyści wynikające z przebywania ze sobą oraz współpracy osób pochodzących z różnych krajów i środowisk kulturowych. Umiędzynarodowienie Wydziału jest traktowane jako szansa na rozwój oraz pozyskanie nowych studentów i pracowników. 

Działania:

  1. Zwiększanie mobilności międzynarodowej studentów i pracowników (administracyjnych, dydaktycznych i naukowych).
  2. Zatrudnianie obcokrajowców na stanowiskach naukowych, badawczych i dydaktycznych.
  3. Uruchomienie pełnych toków studiów 3, 2 i 1 stopnia w języku angielskim.
  4. Zatrudnianie nowych pracowników naukowych, dydaktycznych oraz administracyjnych z dobrą znajomością języka angielskiego.
  5. Wdrożenie usług kampusowych w języku angielskim: wszystkie dokumenty związane z procesem kształcenia muszą posiadać wersję anglojęzyczną, kadra i administracja potrafi komunikować się po angielsku.
  6. Wzmocnienie kompetencji pracowników w posługiwaniu się językiem angielskim. 

3. Sprawna administracja

Administracja jest krwiobiegiem Wydziału zapewniającym sprawną obsługę procesów dydaktycznych, nauki oraz współpracy z otoczeniem. Kompetencje i zakres obowiązków poszczególnych pracowników są jasno określone. Wszyscy pracownicy okazują sobie wzajemny szacunek oraz doceniają włożony wkład w bieżące funkcjonowanie Wydziału.  Wydział dąży do odciążenia pracowników od rutynowych czynności dzięki informatyzacji i automatyzacji procesów administracyjnych. 

Działania:

  1. Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów i zintegrowanie jego funkcji z innymi e-systemami uczelni oraz z procedurami wydziałowymi.
  2. Opracowanie i bieżące utrzymywanie bazy kompetencji pracowników.
  3. Opracowanie i bieżące utrzymywanie bazy sprzętu i oprogramowania będącego na wyposażeniu Wydziału lub całej uczelni.
  4. Regularny przegląd infrastruktury sprzętowej i programowej oraz jej rozbudowa i modernizacja. 

4. Rozwój infrastruktury

Zasoby oraz baza naukowo-dydaktyczna wydziału muszą być ciągle modernizowane i dostosowywane do bieżących potrzeb i oczekiwań realizowanych procesów naukowo-dydaktycznych. Wymaga to ciągłego monitorowania stanu zasobów budowlanych, wyposażenia pomieszczeń pracowniczych, sal dydaktycznych i laboratoriów oraz planowania i pozyskiwania środków na prace modernizacyjne i rozwojowe posiadanej oraz nowej infrastruktury. 

Działania:

  1. Rozwój bazy badawczej na rzecz zaawansowanych narzędzi i technologii informatycznych.
  2. Usprawnienie funkcjonowania sal dydaktycznych, modernizacja wyposażenia multimedialnego oraz instalowanie nowego wyposażenia wspomagania dydaktyki.
  3. Inwestycje związane z modernizacją zasobów i wyposażenia. 

 

Cele i wskaźniki:

  1. Kategoria naukowa A w roku 2025:
    1. Liczba publikacji z bazy Scopus: trzy publikacje na cztery lata na “N” do 2020 r.
    2. Liczba publikacji z bazy Scopus z Q1: jedna na cztery lata na “N” do 2025 roku.
    3. Liczba grantów: jeden aktywny grant naukowy lub projekt badawczo-wdrożeniowy na grupę badawczą.
    4. Roczny budżet z grantów naukowych: 1 mln zł w 2020 r.
    5. Liczba laboratoriów badawczych zaawansowanych technologii informatycznych.
  2. Uzyskanie przez studentów znaczącego miejsca w renomowanym międzynarodowym konkursie informatycznym:
    1. Liczba grup przygotowujących się do konkursów
    2. Liczba grup biorących udział w konkursach
  3. Skuteczna promocja
    1. Liczba informacji prasowych o osiągnięciach wydziału w 2020 r.:
      • dziesięć rocznie w mediach lokalnych
      • dwie rocznie w mediach co najmniej ogólnopolskich
  4. Umiędzynarodowienie:
    1. Liczba studentów zagranicznych studiujących przez 1-2 semestry.
    2. Liczba studentów zagranicznych studiujących przez cały tok studiów.
    3. Liczba studentów wyjeżdżających na studia i staże za granicą na 1-2 semestry.
    4. Liczba pracowników wyjeżdżających za granicę w ramach programu Erasmus, na staże naukowe, jako profesor odwiedzający, na konferencje naukowe.
    5. Liczba obcokrajowców zatrudnionych na Wydziale
    6. Procent pracowników (administracyjnych, dydaktycznych i naukowych) znających język angielski na poziomie co najmniej B2.
  5. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym:
    1. Liczba zrealizowanych ekspertyz.
    2. Liczba zrealizowanych projektów.
    3. Roczny przychód wydziału z tytułu współpracy.
  6. Zrównoważenie obciążenia dydaktycznego na całym Wydziale: w 2021 współczynnik nominalnego obciążenia dydaktycznego = [1,1 - 1,3].
  7. Elektroniczny obieg dokumentów:
    1. Liczba zinformatyzowanych procedur: w 2018 r. pięć procedur, w 2020 r. wszystkie, które są możliwe.
  8. Struktura zatrudnienia
    1. Docelowe proporcje:
      • liczba wykładowców do “N”: 1:2 w roku 2022
      • liczba pracowników z tytułem profesora: 15 do roku 2027.
  9.  Infrastruktura
    1. Parametry systemu obliczeniowego
    2. Parametry sieci
    3. Liczba zrealizowanych inwestycji modernizacyjnych

icon Strategia WI [305.0K]

Od 1 stycznia 2024 r. korespondencję dla Wydziału Informatyki (w tym do dziekanatu) należy wysyłać na adres:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Wydział Informatyki
Al. Piastów 17
70-310 Szczecin

Siedziba Wydziału Informatyki:
Budynek WI 1, ul. Żołnierska 49, 71-210 Szczecin
Budynek WI 2, ul. Żołnierska 52, 71-210 Szczecin

Dziekanat - sprawy studenckie
budynek WI 1 , pokój 12
tel.: +48 91 449 5670, + 48 91 449 5518
fax: +48 91 449 5990
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kancelaria:
budynek WI 1, pokój 32, tel.: +48 91 449 5607

Sekretariat dziekana
budynek WI 1, pokój 102, tel.: +48 91 449 5660

 

Władze Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie

 

Kadencja 2024-2028

Dziekan

DZIEKAN

Przewodniczący Kolegium Wydziału Informatyki

dr hab. inż. Krzysztof Małecki, prof. ZUT

Prodziekan ds. studenckich i kszałcenia

PRODZIEKAN DS. ORGANIZACJI I ROZWOJU

dr inż. Mirosław Łazoryszczak

Prodziekan ds. studenckich i kszałcenia

PRODZIEKAN DS. STUDENCKICH I KSZTAŁCENIA

dr inż. Anna Barcz 

Prodziekan ds. studenckich i kszałcenia

PRODZIEKAN DS. STUDENCKICH I KSZTAŁCENIA

dr inż. Piotr Błaszyński 

Prodziekan ds organizacji i rozwoju

PRZEWODNICZĄCY DYSCYPLINY NAUKOWEJ - INFORMATYKA TECHNICZNA I TELEKOMUNIKACJA

dr hab. inż. Marcin Korzeń, prof. ZUT

Wcześniejsze kadencje

Kadencja 2020 - 2024

Dziekan - dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT
Prodziekan ds. organizacji i rozwoju - dr hab. inż. Marcin Korzeń, prof. ZUT
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia - dr inż. Anna Barcz
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia - dr inż. Piotr Błaszyński
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia - dr inż. Mirosław Łazoryszczak

Kadencja 2016 - 2020

Dziekan - dr hab. inż. Jerzy Pejaś
Prodziekan ds. Kształcenia - dr inż. Mirosław Łazoryszczak
Prodziekan ds. Nauki - dr hab. inż. Marcin Korzeń
Prodziekan ds. Studenckich - dr inż. Piotr Piela

Kadencja 2012 - 2016

Dziekan - prof. dr hab. inż. Antoni Wiliński
Prodziekan ds. Kształcenia - dr hab. Bożena Śmiałkowska
Prodziekan ds. Nauki i Rozwoju - dr hab. inż. Dariusz Frejlichowski
Prodziekan ds. Studenckich - dr inż. Piotr Piela

Kadencja 2008 – 2012

Dziekan - prof. dr hab. inż. Antoni Wiliński
Prodziekan ds. Rozwoju i Kształcenia Ustawicznego - dr inż. Włodzimierz Ruciński
Prodziekan do spraw Kształcenia - dr hab. Bożena Śmiałkowska
Prodziekan ds. Studenckich - dr Joanna Banaś
Prodziekan ds. Nauki - dr inż. Piotr Dziurzański

Kadencja 2005 – 2008

Dziekan - dr inż. Włodzimierz Ruciński
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Informatyka - dr inż. Krzysztof Małecki
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji - dr Bożena Śmiałkowska
Prodziekan ds. Nauki - prof dr hab. inż. Włodzimierz Bielecki

Kadencja 2002– 2005

Dziekan - prof dr hab. inż. Andrzej Piegat
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Informatyka - dr inż. Krzysztof Małecki
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji - dr inż. Leszek Drobiazgiewicz
Prodziekan ds. Nauki - dr inż. Włodzimierz Ruciński 

Kadencja 1999 – 2002

Dziekan - prof dr inż. Jerzy Sołdek
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Informatyka - dr Bożena Śmiałkowska
Prodziekan ds. Nauczania dla kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji - prof dr hab. inż.Włodzimierz Bielecki
Prodziekan ds. Nauki - dr inż. Włodzimierz Ruciński