W dniach 10-11.05 w Alcalá (Hiszpania) odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu Digital Skills Accelerator (2017-2019). Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ - partnerstwa strategiczne w sektorze szkolnictwa wyższego. DSA należy do międzynarodowych projektów polegających na wdrażaniu i upowszechnianiu innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Wydział Informatyki ZUT jest liderem DSA i głównym koordynatorem działań. W projekt zaangażowany jest zespół dr hab. inż. Przemysława Różewskiego do którego należą również dr Magdalena Kieruzel oraz dr inż. Tomasz Lipczyński. Pozostali partnerzy projektowi to: Universidad de Alcala (Hiszpania), Canice Consulting Limited (Wielka Brytania), Momentum Marketing Services (Irlandia) oraz EUCEN: European University Continuing Education Network (Belgia).
Wyniki projektu mają na celu wzmocnienie świadomości studentów co do własnych umiejętności cyfrowych oraz ich dalszego rozwoju. Głównym zadaniem projektu jest określenie zbioru umiejętności cyfrowych, które powinny być traktowane priorytetowo przez obecne i przyszłe rzesze studentów szkół wyższych, oraz stworzenie multimedialnego systemu nauczania dzięki któremu studenci będą mogli samodzielnie rozwijać i wzmacniać swoje umiejętności cyfrowe w określonych obszarach. Całość projektu podzielona jest na trzy obszary główne: raport dotyczący umiejętności cyfrowych, narzędzie do oceny poziomu umiejętności cyfrowych oraz pakiet narzędziowy - otwarty, modułowy kurs szkoleniowy umożliwiający studentom aktualizację umiejętności w kluczowych obszarach
Majowe spotkanie odbyło się na Uniwersytecie w Alcali i dotyczyło pierwszego etapu prac projektowych. Poruszone zostały kwestie związane z przygotowywanym raportem w którym zidentyfikowane zostaną najważniejsze umiejętności cyfrowe odpowiadające dzisiejszym potrzebom zgłaszanym przez studentów jak i obecny rynek pracy. Wszyscy partnerzy przedstawili swoje uwagi, zgłosili pomysły usprawnienia prac w projekcie, a także zasygnalizowali problemy, które zostały zauważone podczas wykonywania przydzielonych prac. Spotkanie w Hiszpanii było podsumowaniem kilkumiesięcznych badań, a jego wyniki w postaci raportu będą podstawą do budowy narzędzia wspierającego ocenę poziomu umiejętności cyfrowych. Kolejne spotkanie w ramach projektu odbędzie się jesienią w Irlandii. Obecnie trwają prace finalizujące raport, a jego wyniki dostępne będą na stronie internetowej projektu http://www.digitalskillsaccelerator.eu/.