Dziewczyny, studentki!
Zapraszamy do udziału w programie mentoringowym w ramach projektu „Dziewczyny do Nauki”. To propozycja dla kobiet, które myślą o rozwijaniu kariery naukowej/akademickiej.
Jeśli poważnie myślicie o tym, by pracować w nauce, stawiacie w świecie nauki pierwsze kroki i na własnej skórze doświadczacie barier swojego rozwoju. Albo potrzebujecie wsparcia i autorytetu, który pomoże Wam ruszyć dalej i przekuć fascynację nauką w realne i doceniane przez świat efekty – zgłoście się do programu mentoringowego w projekcie „Dziewczyny do Nauki”, który prowadzi Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”, a finansuje Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zapisy trwają do 12 stycznia lub do wyczerpania limitu miejsc (50 osób).
Więcej informacji na stronie internetowej projektu, tam także formularz rejestracyjny.
Celem projektu jest promowanie nauki wśród kobiet i dziewcząt, inspirowanie do rozwijania kariery naukowej oraz zwiększanie świadomości na temat kobiet w nauce (popularyzacja nauki, kariery naukowej).
Inicjatywa skierowana jest do maturzystek, studentek i doktorantek kierunków technicznych i ścisłych oraz badaczek STEM na początku ich drogi zawodowej. W trakcie 8-miesięcznego programu realizowanego w formule 1:1 Mentees będą mogły skorzystać z doświadczeń znakomitych mentorek i skierować swoją karierę na właściwe tory. Przewidziano zarówno mentoring związany ze ścieżką badawczą, jak i wspieranie rozwijania ścieżki zarządczej (począwszy od funkcji kierownika projektu naukowego po rolę menedżera jednostki naukowej).
Korzyści:
- udział w szkoleniu online (o mentoringu i wyznaczaniu celów mentoringu);
- udział w 8-miesięcznym programie mentoringowym w formule 1:1 (spotkania online, częstotliwość ustalana w ramach par mentoringowych);
- wsparcie w budowaniu ścieżki kariery w świecie nauki (poprawa kompetencji miękkich i/lub twardych);
- budowanie przyszłej współpracy naukowczyń w skali Polski – wspólnych publikacji i działań;
- certyfikat udziału w programie;
- udział w Perspektywy Women in Tech Summit 2025.
Zgodnie z analizą dostępną w systemie RAD-on (czerwiec 2024), kobiety stanowią 48% ogólnej liczby nauczycieli akademickich w Polsce, ale o ile w naukach humanistycznych i społecznych proporcja kobiet prowadzących badania naukowe wynosi 50%, o tyle w naukach ścisłych i technicznych (STEM) jest to zaledwie 33%. W poszczególnych
dyscyplinach sytuacja przedstawia się jeszcze gorzej: 16,4% naukowców w informatyce to kobiety; a w automatyce, elektronice, elektrotechnice i technologiach kosmicznych kobiet wśród naukowców jest zaledwie 9,1%.
Zapraszamy serdecznie!