Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

W piątek 9 kwietnia 2021 r. o godz. 14:00 Narodowe Centrum Nauki zaprasza na dwugodzinne webinarium poświęcone konkursowi Weave-UNISONO.

Podczas wydarzenia zostanie przybliżona i wyjaśniona tematyka konkursu oraz omówione zostaną szczegółowo zasady składania wniosków. Webinarium będzie prowadzone w języku polskim i jest skierowane do polskich zespołów badawczych chcących przystąpić do konkursu.

Rejestracja na wydarzenie pod poniższym linkiem: https://ncn.clickmeeting.com/weave-unisono-webinarium-informacyjne-dla-polskich-zespolow-badawczych/register

Program Weave, opiera się na wielostronnej współpracy między instytucjami finansującymi badania naukowe, skupionymi w stowarzyszeniu Science Europ i ma na celu uproszczenie procedur składania i wyboru projektów badawczych we wszystkich dyscyplinach nauki, angażujących badaczy z dwóch lub trzech krajów/ regionów europejskich. Program realizowany jest zgodnie z procedurą agencji wiodącej, co oznacza, że wspólne, międzynarodowe projekty badawcze oceniane są tylko w jednej instytucji - agencji wiodącej - właściwej dla jednego z uczestniczących w danym projekcie zespołów, w obrębie konkursu stanowiącego stały element jej oferty. Agencja wiodąca przedstawia pozostałym zaangażowanym instytucjom projekty rekomendowane do finansowania, wyłonione w wyniku tej oceny.

Rolę agencji wiodącej pełni instytucja partnerska właściwa dla wnioskodawcy koordynującego w danym wniosku; jest on wskazywany przez zaangażowane w dany projekt zespoły badawcze.

Zespół badawczy z Polski, planujący współpracę naukową z zespołami badawczymi z jednego lub dwóch spośród następujących krajów: Austria, Czechy, Słowenią, Szwajcaria, Niemcy w ramach programu Weave ma dwie możliwości złożenia wniosku krajowego do NCN:

 - w aktualnym konkursie Weave-UNISONO – w przypadku wniosków krajowych (składanych do NCN), dla których wnioski wspólne będą składane i oceniane w jednej z zagranicznych instytucji partnerskich jako agencji wiodącej (FWF, GAČR, ARRS, DFG lub SNSF). Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/weave-unisono

  - w konkursie OPUS, ogłaszanym cyklicznie we wrześniu (najbliższy konkurs: OPUS 22, ogłaszany we wrześniu 2021 roku) – w przypadku wniosków krajowych o finansowanie projektów badawczych realizowanych w ramach współpracy LAP ocenianych w NCN jako agencji wiodącej.

Więcej informacji na temat naboru wniosków w NCN w konkursie Weave – UNISONO i konkursie OPUS LAP/ Weave na stronie: https://www.ncn.gov.pl/wspolpraca-zagraniczna/wspolpraca-wielostronna/weave

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie podpisał umowę z firmą Simple SA, która wdroży w ciągu najbliższych piętnastu miesięcy zintegrowany system informatyczny do zarządzania procesami uczelni klasy ERP. Wartość kontraktu to ponad 10 mln zł. 

Wdrożenie systemu ERP zostanie zrealizowane w ramach projektu „ZUT 2.0 – Nowoczesny Zintegrowany Uniwersytet”.
Nowy system obejmie wszystkie procesy administracyjno-zarządcze uczelni m.in.: zarządzanie finansami, zasobami ludzkimi, infrastrukturą, projektami i informacją o procesach. Wprowadzenie ERP zapewni optymalizację procesów, integrację uczelni na każdym jej szczeblu oraz zwiększy efektywność zarządzania we wszystkich jej obszarach.

Czekamy z niecierpliwością na rozpoczęcie prac związanych z wdrożeniem zintegrowanego systemu informatycznego na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie przez firmę Simple SA. Wierzymy głęboko, że dzięki wdrożeniu systemu klasy ERP na naszej uczelni zostanie zoptymalizowany i przekształcony do postaci cyfrowej obieg wszelkiego rodzaju dokumentacji – powiedział prof. Jacek Wróbel, rektor Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

Dzięki podpisanej umowie ZUT włączy się w ogólnoświatowy trend ekologicznej administracji publicznej. System ten pozwoli na sprawne, kompleksowe, nowoczesne i funkcjonalne zarządzanie wszystkimi (procesami) sektorami działalności Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

Dodatkowo w ramach zawartej umowy Simple SA zrealizuje jednolity system zarządzania elektronicznym obiegiem dokumentów (EOD), czego efektem będzie usprawnienie procesu informacyjnego oraz raportowania i controllingu na uczelni.

Cieszymy się, że system SIMPLE.ERP został wybrany i doceniony przez kolejną uczelnię. Nasze rozwiązania wpływają na usprawnienie funkcjonowania oraz optymalizację wykonywanych prac – niezależnie od ich rodzaju i złożoności. Wieloletnie doświadczenie w branży edukacyjnej przekłada się także na ciągły rozwój i ulepszanie naszego systemu – mówi Rafał Wnorowski, prezes Simple SA.

Jesteśmy przekonani, że współpraca z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie będzie pomyślna, a nasze rozwiązanie w praktyce spełni najbardziej wygórowane oczekiwania uczelni – dodaje.

Umowę pomiędzy Simple SA a Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie zawarto 22 marca 2021r. Ze względu na stan epidemii w Polsce kontrakt podpisano elektronicznie.

Ostateczny termin zakończenia wdrożenia uzgodniono na okres 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. Powdrożeniowe usługi utrzymania i rozwoju systemu będą świadczone przez okres 120 miesięcy licząc od dnia ukończenia wdrożenia. Wartość całego kontraktu to 8,45 mln zł netto (10,39 mln zł brutto).

Simple SA to spółka informatyczna, która oferuje systemy do zarządzania personelem, kontroli finansów, optymalizacji produkcji, budżetowania czy rozliczania projektów.

Narodowe Centrum Nauki ogłosiło dwudziestą edycję konkursu PRELUDIUM na projekty badawcze dla osób nieposiadających stopnia naukowego doktora i dwudziestą pierwszą edycję konkursu OPUS na projekty badawcze dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej.

Termin składania wniosków upływa 15 czerwca 2021 r. Wnioski należy składać w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu OSF.

OPUS 21 jest adresowany do naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej, prowadzących badania podstawowe. Mogą w nim brać udział zarówno osoby nieposiadające stopnia naukowego, jak i doświadczeni badacze. Wymogiem jest jednak posiadanie przez kierownika projektu w swoim dorobku co najmniej jednej opublikowanej lub przyjętej do druku pracy naukowej bądź jednego dokonania artystycznego lub artystyczno-naukowego. Ważną zmianą w tej edycji konkursu OPUS jest wprowadzenie możliwości zatrudnienia osoby na stanowisku badacza (senior researcher). Jest to pełnoetatowe stanowisko pracy, współfinansowane przez podmiot realizujący, na którym możliwe jest zatrudnienie osoby ze stopniem doktora uzyskanym co najmniej 7 lat przed datą wystąpienia z wnioskiem. Warunkiem jest także odbycie przynajmniej jednego zagranicznego stażu podoktorskiego, a także posiadanie specjalistycznej wiedzy, unikalnych kompetencji i doświadczenia niezbędnego do realizacji zadań badawczych zaplanowanych w projekcie.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus21

PRELUDIUM 20 – skierowany do osób rozpoczynających karierę naukową, które nie uzyskały jeszcze stopnia naukowego doktora. Zgłaszane do finansowania projekty muszą być poświęcone badaniom podstawowym, a skład zespołu badawczego może liczyć najwyżej trzy osoby wraz z kierownikiem projektu i opiekunem naukowym. W ramach konkursu można ubiegać się o środki w wysokości: 70 tys. zł na projekty trwające 12 miesięcy, 140 tys. zł na projekty o długości 24 miesięcy oraz 210 tys. zł na projekty, których czas realizacji wynosi 36 miesięcy. Wartość przewidzianej do zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania nie może przekroczyć 30% wnioskowanych funduszy.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium20

PPK

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA ma przyjemność zaprosić Państwa na cykl e-szkoleń na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

W trakcie szkoleń przedstawimy kwestie związane z wdrożeniem i obsługą PPK w Państwa firmie. Nasi eksperci przekażą informacje o:

  • warunkach i zasadach funkcjonowania PPK,
  • procesie zawarcia umowy o prowadzenie z załączeniem listy pracowników,
  • procesie generowania listy wpłat i codzienną obsług PPK.

Spotkania odbywać się będą w cyklach tygodniowych. Każdy cykl składa się z 3 odcinków realizowanych: we wtorek (odcinek 1), w środę (odcinek 2) oraz w czwartek (odcinek 3) o godz. 10:00 i 12:00.

Liczba dostępnych miejsc na każdy dostępny termin jest limitowana, prosimy o rozważne podejmowanie decyzji o wyborze terminu uczestnictwa w szkoleniach. Zachęcamy do zaplanowania udziału w szkoleniach niezwłocznie!

Szacowany czas e-szkolenia 45-60 min. (w zależności od liczby pytań)

ZAPISY NA SZKOLENIE - KLIKNIJ TUTAJ

Nie możesz uczestniczyć w szkoleniu?
Zapraszamy do obejrzenia nagrań:

Webinarium: Odcinek 1Odcinek 2 , Odcinek 3

Specjalnie dla Państwa udostępniamy materiał zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez osoby obsługujące PPK w firmie (administratorów PPK) - do pobrania TUTAJ

Zachęcamy również do zapoznania się z poniższymi materiałami, które przybliżą funkcjonowanie serwisu e-PPK:

Szkolenia dla pracowników!

Specjalnie dla Państwa pracowników powstał film informacyjny o PPK. Zapraszamy do udostępniania materiału dostępnego: <https://youtu.be/YT1OWRPGndY>.

Informujemy, że rozpoczęliśmy regularne spotkania online (webex) dla pracowników.

Mają one na celu przybliżenie zasad funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) oraz wywiązanie się z ustawowego obowiązku informacyjnego wobec uczestników.

Gotowe zaproszenia: link do dokumentu PDF


Biuro Programów Emerytalno-Oszczędnościowych
TFI PZU SA

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU Spółka Akcyjna.
al. Jana Pawła II 24
00-133 Warszawa

Narodowe Centrum Nauki opublikowało planowany harmonogram przeprowadzenia konkursów w 2021 r.

Szczegóły harmonogramu dostępne są na stronach NCN pod adresem: https://ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/konkursy/harmonogram

Narodowe Centrum Nauki informuje, że do końca pierwszego kwartału należy dokonać zwrotu odsetek bankowych narosłych od środków przekazanych przez Centrum.

W przypadku projektów, których realizacja zakończyła się po dniu 31 grudnia 2015 r. lub które nadal są w trakcie realizacji, odsetki bankowe można zwracać do Centrum zbiorczo jednym przelewem, bez konieczności zwracania odsetek bankowych z każdego projektu z osobna.

Odsetki bankowe należy zwracać na następujący numer rachunku bankowego Centrum: 88 1130 1150 0012 1243 1420 0004.

UWAGA: w tytule przelewu koniecznie należy zamieścić informację: „Odsetki bankowe".

Masz innowacyjny pomysł i poszukujesz wsparcia finansowego dla jego realizacji?

Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie z oferty konkursów NCBR: 
https://www.gov.pl/web/ncbr/wnioskodawca

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) otworzyła nabór wniosków w programie umożliwiającym realizowanie zagranicznych staży doktorskich - NAWA PRELUDIUM BIS 1.

Celem programu NAWA PRELUDIUM BIS 1 jest wspieranie międzynarodowej mobilności doktorantów poprzez umożliwienie im wyjazdu na staże zagraniczne, związane z realizacją projektów badawczych w ramach konkursu Narodowego Centrum Nauki PRELUDIUM BIS 1 . Staże zagraniczne umożliwią doktorantom zdobycie doświadczenia naukowego w europejskich i pozaeuropejskich ośrodkach akademickich lub badawczych oraz nawiązanie międzynarodowej współpracy naukowej.

Wyjazdy w ramach programu NAWA PRELUDIUM BIS 1 mogą trwać od 3 do 6 miesięcy a finansowanie obejmuje koszty utrzymania stypendysty związane z jego pobytem w zagranicznym ośrodku goszczącym oraz dodatek mobilnościowy. W przypadku stypendysty z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym, kwota stypendium może być podwyższona, jeśli w wyjeździe uczestniczy opiekun.

Wniosek o finansowanie stażu zagranicznego może złożyć doktorant realizujący projekt badawczy, który otrzymał finansowanie w konkursie PRELUDIUM BIS 1.

Nabór wniosków w programie jest prowadzony w sposób ciągły od 4 stycznia 2021 do 10 grudnia 2024 r.

Konkurs PRELUDIUM BIS jest skierowany do podmiotów prowadzących szkoły doktorskie, a jego celem jest wsparcie kształcenia doktorantów i finansowanie realizowanych projektów badawczych w ramach przygotowywanych przez nich rozpraw doktorskich. W konkursie finansowane są projekty trwające 36 lub 48 miesięcy, a ich obowiązkowym elementem są trwające od 3 do 6 miesięcy zagraniczne staże badawcze finansowane przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).

Zachęcam do zapoznania się z planowanym harmonogram przeprowadzania przez Narodowe Centrum Nauki konkursów w 2021 r. , który znajduje się na stronie:
https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-12-10-planowany-harmonogram-konkursow-2021-rok

Na początku każdego miesiąca na stronie EURAXESS POLAND znajdziesz najnowsze oferty grantów na badania i stypendiów zagranicznych z różnych krajów, dostępne dla doktorantów i pracowników naukowych.

W grudniu 2020 r. sieć CHIST-ERA ogłosi nowy konkurs w obszarze  technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w ramach którego możliwe będzie składanie wniosków o finansowanie projektów badawczych z następujących tematów:

  • Advanced Brain-Computer Interfaces for Novel Interactions Towards Sustainable ICT.

Do konkursu będą mogły przystępować konsorcja złożone z przynajmniej trzech zespołów badawczych pochodzących z co najmniej trzech krajów biorących udział w konkursie (wstępna lista krajów zainteresowanych udziałem w konkursie opublikowana jest na stronie sieci CHIST-ERA).
Uczestników będą obowiązywały krajowe wymogi formalne określone przez poszczególne agencje finansujące projekty.

Przewidywany termin składania wniosków: 15 lutego 2021 r.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w drugiej połowie 2021 r.

Zapowiedź konkursu ma charakter informacyjny. Szczegółowe warunki zostaną określone w treści oficjalnego ogłoszenia o konkursie.

Jednocześnie sieć CHIST-ERA zaprasza zainteresowanych naukowców do udziału w CHIST-ERA Conference 2020, która odbędzie się w trybie online w dniach 29-30 września oraz 1 października 2020 r. Wydarzenie ma na celu wspólne wypracowanie szczegółowych zagadnień konkursu, dyskusję z ekspertami oraz stworzenie przestrzeni do nawiązania współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

W dniach 29-30 września uczestnicy zajmą się analizą i uszczegółowieniem tematów konkursu CHIST-ERA Call 2020, natomiast w dniu 1 października zaplanowano wspólną dyskusję pomiędzy członkami sieci i naukowcami na temat potencjalnego, dodatkowego konkursu sieci CHIST-ERA poświęconego w całości tematyce Open Science.

Szczegółowe informacje nt. konferencji dostępne są na stronie sieci CHIST-ERA pod adresem:
https://www.chistera.eu/conference-2020-programme

Komunikat Nr 4 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu końcowego na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do następujących zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu końcowego na studiach podyplomowych należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy końcowe na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób zdalny lub konwencjonalny.
  3. O sposobie realizacji egzaminu końcowego decyduje kierownik studiów podyplomowych informując o decyzji Dziekana Wydziału Informatyki.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana słuchaczom studiów podyplomowych przez kierownika studiów.
  5. W przypadku realizacji egzaminu końcowego w sposób zdalny:
    a) Komisja egzaminu końcowego powinna znajdować się na terenie Wydziału Informatyki.
    b) Słuchacz studiów podyplomowych bierze udział w egzaminie końcowym z wykorzystaniem platformy MS Teams lub innej zapewniającej możliwość weryfikacji tożsamości.
    c) Słuchacz studiów podyplomowych przystępujący do egzaminu końcowego powinien zostać zidentyfikowany przez kierownika studiów podyplomowych.
    d) Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu kierownikowi studiów podyplomowych takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
    e) W przypadku, gdy kierownik studiów podyplomowych nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez komisję przed rozpoczęciem egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, kierownik studiów podyplomowych ma prawo wykluczyć słuchacza studiów podyplomowych z dalszego udziału w egzaminie.
    f) Po zakończeniu egzaminu końcowego kierownik studiów podyplomowych sporządza protokół, który zostanie niezwłocznie podpisany przez pozostałych członków komisji.
  6. W przypadku egzaminu końcowego realizowanego w sposób konwencjonalny:
    a) Podczas egzaminu końcowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz kierownik studiów podyplomowych.
    b) Pozostali członkowie komisji egzaminu końcowego powinni w jego trakcie znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie końcowym przebywając w sali bądź uczestniczyć w egzaminie z wykorzystaniem platformy MS Teams.
    c) Egzaminy końcowe odbywają się w dwóch przygotowanych do tego celu salach, przy czym w tym samym czasie przeprowadzany może być co najwyżej jeden egzamin końcowy. Egzamin końcowy przeprowadzany będzie na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sali.
    d) Słuchacz studiów podyplomowych powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
    e) Kierownik studiów podyplomowych informuje każdego ze słuchaczy o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów końcowych obsłudze portierni.
    f) Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 3 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dyplomowego na studiach I i II stopnia na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 4 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy dyplomowe na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób konwencjonalny.
  3. Dyplomant jest zobowiązany dostarczyć na egzamin dyplomowy wydrukowany dwustronnie i zbindowany egzemplarz pracy dyplomowej zgodny z wersją przekazaną do systemu elektronicznego e-dziekanat.
  4. Podczas egzaminu dyplomowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz sekretarz i przewodniczący komisji egzaminacyjnej.
  5. Promotor i recenzent powinni w trakcie egzaminu dyplomowego znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie dyplomowym przebywając w sali, bądź uczestniczyć w egzaminie dyplomowym z wykorzystaniem platformy MS Teams.
  6. Egzaminy dyplomowe odbywają się w czterech przygotowanych do tego celu salach, przy czym równolegle przeprowadzane mogą być co najwyżej dwa egzaminy dyplomowe odbywające się przed różnymi komisjami. Poszczególne egzaminy dyplomowe odbywające się przed daną komisją egzaminu dyplomowego przeprowadzane będą na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sal.
  7. Planowanie terminów egzaminów dyplomowych z uwzględnieniem dostępności sal oraz członków komisji egzaminacyjnych należy do sekretarzy komisji. Plik zawierający bieżącą listę studentów, którzy oczekują na egzamin dyplomowy zostanie udostępniony w zespole MS Teams sekretarzom komisji egzaminów dyplomowych w celu zaplanowania terminów poszczególnych obron w warunkach dostępnych sal egzaminacyjnych.
  8. Dyplomant powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
  9. Sekretarz komisji egzaminu dyplomowego informuje każdego dyplomanta o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów dyplomowych obsłudze portierni.
  10. Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki