Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

Erasmus plus
 Erasmus plus

W dniach 10-11.05 w Alcalá (Hiszpania) odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu Digital Skills Accelerator (2017-2019).  Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ - partnerstwa strategiczne  w sektorze szkolnictwa wyższego. DSA należy do  międzynarodowych  projektów polegających na wdrażaniu i upowszechnianiu innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Wydział Informatyki ZUT jest liderem DSA i  głównym koordynatorem działań. W projekt zaangażowany jest zespół dr hab. inż. Przemysława Różewskiego do którego należą również dr Magdalena Kieruzel oraz dr inż. Tomasz Lipczyński. Pozostali partnerzy projektowi to:  Universidad de Alcala (Hiszpania), Canice Consulting Limited (Wielka Brytania),  Momentum Marketing Services (Irlandia) oraz EUCEN: European University Continuing Education Network (Belgia).

Wyniki projektu mają na celu wzmocnienie świadomości studentów co do własnych umiejętności cyfrowych oraz ich dalszego rozwoju. Głównym zadaniem projektu jest określenie zbioru umiejętności cyfrowych, które powinny być traktowane priorytetowo przez obecne i przyszłe rzesze studentów szkół wyższych, oraz stworzenie multimedialnego systemu nauczania dzięki któremu studenci będą mogli samodzielnie rozwijać i wzmacniać swoje umiejętności cyfrowe w określonych obszarach. Całość projektu podzielona jest na trzy obszary główne: raport dotyczący umiejętności cyfrowych, narzędzie do oceny poziomu umiejętności  cyfrowych oraz pakiet narzędziowy  - otwarty, modułowy kurs szkoleniowy umożliwiający studentom  aktualizację umiejętności w kluczowych obszarach

Majowe  spotkanie odbyło się na Uniwersytecie w Alcali  i dotyczyło pierwszego etapu prac projektowych. Poruszone zostały kwestie związane z przygotowywanym raportem w którym zidentyfikowane  zostaną najważniejsze umiejętności  cyfrowe odpowiadające  dzisiejszym  potrzebom zgłaszanym  przez  studentów jak i obecny  rynek pracy. Wszyscy partnerzy przedstawili swoje uwagi,  zgłosili pomysły usprawnienia prac w projekcie, a także zasygnalizowali problemy, które zostały zauważone podczas wykonywania przydzielonych prac. Spotkanie w Hiszpanii było podsumowaniem kilkumiesięcznych badań, a jego wyniki w postaci raportu będą  podstawą  do budowy narzędzia wspierającego ocenę poziomu umiejętności cyfrowych. Kolejne spotkanie w ramach projektu odbędzie się jesienią w Irlandii.  Obecnie trwają prace finalizujące raport, a jego wyniki dostępne będą na stronie internetowej projektu http://www.digitalskillsaccelerator.eu/.

Do 31 marca 2018 r. trwa nabór wniosków w ramach konkursu ministra na nagrody dla nauczycieli akademickich. Nagrody przyznawane są w kategoriach: osiągnięcia naukowe, osiągnięcia dydaktyczne oraz osiągnięcia organizacyjne nauczycieli akademickich.

Zasady przyznawania nagród regulowane są przez rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 września 2016 r. w sprawie nagród ministra dla nauczycieli akademickich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1462): http://dziennikustaw.gov.pl/ du/2016/1462

Zgodnie z treścią rozporządzenia nagrody przyznaje się za:

  1. osiągnięcia naukowe będące podstawą nadania w poprzednim roku kalendarzowym   
    • stopnia naukowego doktora habilitowanego, doktora habilitowanego sztuki;
    • stopnia naukowego doktora lub stopnia doktora sztuki.
  2. osiągnięcia dydaktyczne obejmujące:
    • innowacyjne metody prowadzenia zajęć dydaktycznych;
    • nowatorskie przygotowanie materiałów dydaktycznych;
    • autorstwo wybitnych i innowacyjnych podręczników akademickich;
  3. osiągnięcia organizacyjne za działania, które znacząco wpłynęły na poprawę:
    • jakości prowadzonych w uczelni badań naukowych i prac rozwojowych;
    • jakości dydaktyki i kształcenia;
    • współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności za: 1. prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych na rzecz przedsiębiorców, 2. opracowanie programów kształcenia i doskonalenia zawodowego obejmujących umiejętności niezbędne na rynku pracy;
    • zarządzania uczelnią, w szczególności poprawę jej gospodarki finansowej;
  4. całokształt dorobku obejmujący osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub tytuł profesora sztuki.

O nagrodę mogą się ubiegać nauczyciele akademiccy posiadający obywatelstwo polskie, w tym pracujący za granicą, oraz cudzoziemcy, którzy w okresie pobytu w Polsce uzyskali omawiane osiągnięcia.

Informacja o konkursie na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/komunikat-w-sprawie-nagrod-ministra-dla-nauczycieli-akademickich_20180130.html

Uczelniane Centrum Informatyki zakupiło nowa wersję licencji programu Matlab: The MathWorks Total Academic Headcount (TAH). Licencja ta umożliwia instalację oprogramowania nie tylko na komputerach należących do Uczelni, ale również na komputerach prywatnych studentów i pracowników. Dodatkową korzyścią jest bardzo duży wybór toolbox’ów.

Więcej na stronie Uczelnianego Centrum Informatyki.

W "Niezbędniku Akademickim” PWN http://niezbednikakademicki.pwn.pl ukazał się poradnik w pigułce na temat prezentacji w języku angielskim przygotowany przez pracownika Wydziału Informatyki dra inż. Piotra Sulikowskiego.

“Niezbędnik Akademicki PWN” to bezpłatne e-czasopismo kierowane do pracowników naukowych i dydaktycznych.