Aktualności studenckie
- Ewa Lisaj
Z cyklu Inżynierski Projekt Zespołowy…czas na drugą odsłonę! Nasi studenci zaskakują pomysłowością i sięgają do niemal wszystkich dziedzin naszego życia! Tym razem projekt dla miłośników rękodzieła i wszystkich hobbystów, którzy pochłonięci swoją pasją otrzymają doskonałe narzędzie do prezentacji i sprzedaży własnych wyrobów.
Zespół nr 2 w składzie: Jakub Kukwa, Rafał Lal, Yurii Melnychuk, Filip Urban, Jakub Znyk, opracował: Aplikację do zamawiania rękodzieła. Narzędzie wzorowane na znanych portalach ogłoszeniowych i aukcyjnych. Projekt naszych studentów powstał z myślą o artystach i hobbystach amatorach. Każdy użytkownik po rejestracji będzie mógł wystawić swoją pracę. Nad poprawnością techniczną i merytoryczną czuwał prowadzący zadanie dr hab. inż. Imed El Fray, prof. ZUT. Za sprawą takich idei, świat sztuki i rękodzieła ma szanse bez problemu spotkać się z najnowszymi technologiami i trafić do coraz szerszego grona odbiorców!
Gratulujemy!
- Ewa Lisaj
W wakacje czas jakby zwolnił i pojawiła się przestrzeń do zaprezentowania efektów całorocznej pracy naszych Studentów. Wśród wielu projektów, nad którymi pracowaliście cały rok, warto zwrócić uwagę na idee, które powstały podczas pracy w grupie, kiedy to budując zespoły doświadczyliście bezcennej możliwości wymiany poglądów i poznania innego punktu widzenia swoich kolegów!
Gratulujemy kreatywności, pomysłowości i zgrania, czego efektem są projekty bardzo nowatorskie i o niezwykłym potencjalne.
Zapraszamy do zapoznania się z efektami pracy studentów Wydziału Informatyki na zajęciach: Inżynierski Projekt Zespołowy w roku akademickim 2022/23.
Zespół nr 1 w składzie: Aleksandra Krzemień, Arkadiusz Łapiński, Patryk Rajman, Grzegorz Sawiński, Michał Stelmaszyk, Przemysław Kowal, pod okiem dr hab. inż. Krzysztofa Małeckiego, prof. ZUT i przy wsparciu dr inż. Adama Nowosielskiego, opracował projekt: Bezdotykowego wprowadzanie tekstu. Zadaniem autorów, było opracowanie oprogramowania umożliwiającego prowadzenie badań w zakresie bezdotykowego wprowadzania tekstu i badania skuteczności różnych metod oraz klawiatur do tego przeznaczonych a narzędzia, które wykorzystali w swojej pracy to m.in. Python, Mediapipe, OpenCV, GitHub
Gratulujemy!
- Maja Dziśko
W dniach 29 - 30 czerwca 2023 odbył się finał 15-stej edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych w Łodzi. Studenci Wydziału Informatyki konkurowali z 37 innymi zespołami z uczelni z całego kraju w kategorii "Game Design". Prace konkursowe zaprezentowane przez naszych studentów powstały w ramach przedmiotu "Gry komputerowe", prowadzonego przez mgr inż. Maję Dziśko i dra inż. Marka Wernikowskiego.
Wydział Informatyki reprezentowały dwa zespoły:
- Zespół "Mystery Interactive Studio" w składzie Jakub Kamiński, Jakub Tokarczyk, Marcel Grycki oraz Mikołaj Jóźwik zaprezentował grę "Thieves Tale": https://vimeo.com/838465591
- Zespół "Project Doll", który tworzyli Jakub Opasiak, Wiktor Gajewicz, Tomasz Turowski, Michał Czerwiński, Kacper Wereszczyński oraz Dominik Matuszewski pokazał grę "The Guilty Soul": https://vimeo.com/842997825
Zespół "Mystery Interactive Studio" otrzymał nagrodę specjalną przyznaną przez firmę "Something Random".
Dobrym duchem wyjazdu studentów naszego Wydziału był dr hab. inż. Radosław Mantiuk, prof. ZUT
Strona organizatora: https://gry.it.p.lodz.pl/main/index.php/pl/
Gratulujemy!
- Bartłomiej Małachowski
W miesiącach lipiec i sierpień 2023 r. (okres wakacyjny) Dziekanat będzie czynny od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00 – 13:00.
Nieczynne w dniu 14.08.2023 r. (poniedziałek).
- Ewa Lisaj
W dniu 22.06.2023 odbyła się prezentacja projektów kończących kurs Warsztaty Technologiczno-Biznesowe prowadzony wspólnie z firmą TietoEvry. Kurs trwał przez dwa semestry. W pierwszym semestrze studenci poznali zasady pracy grupowej oraz narzędzia wspomagające prowadzenie i zarządzanie projektami. Wykłady prowadzone były przez doświadczonych pracowników TietoEvry. Drugi semestr to grupowa realizacja projektów zaproponowanych przez firmę. W trakcie tego semestru powstało 6 projektów realizowanych przez 25 studentów 3 roku Informatyki. Istotne zaangażowanie studentów oraz opiekunów projektów przyczyniło się do realizacji nie tylko zakładanej podstawowej funkcjonalności w projektach, ale także do dodania rozszerzonych funkcjonalność aplikacji w stosunku do pierwotnych założeń.
Studenci zaprezentowali następujące projekty:
- Medical visits - mentor Adam Iglewski
- Books Catalogue - mentor Mikołaj Milewski
- Hybrid Retrospectives Tool - mentor Mikołaj Milewski
- MyCar - mentor Fabian Sprycha
- Test automation framework - mentor Piotr Rybicki
- Track my route - mentor Błażej Giermakowski
Prezentacjom przyglądali się mentorzy oraz władze Wydziału Informatyki.
Władze Wydziału Informatyki dziękują wszystkim zaangażowanym: menadżerom z firmy TietoEvry Pawłowi Sukiennikowi i Łukaszowi Roszakowi, mentorom oraz organizatorowi kursu na wydziale Radosławowi Maciaszczykowi.