Aktualności
- Bartosz Bazyluk
19 czerwca na Wydziale Informatyki odbyła się ceremonia ogłoszenia wyników kolejnej, jedenastej edycji konkursu na najlepszą, własnoręcznie napisaną grę komputerową.
Studenci II roku kierunku Informatyka rywalizowali w ramach przedmiotu Gry komputerowe o miejsce na podium, realizując swoje własne, tworzone od podstaw projekty ekscytujących gier w środowisku 3D.
Już drugi rok z rzędu konkurs odbył się pod patronatem firmy Huuuge Games, która zapewniła laureatom fantastyczne nagrody oraz zaproponowała zwycięzcy staż w swojej siedzibie.
W konkursie wzięło udział 19 autorów wyjątkowych gier, spośród których udało się wyłonić 4 laureatów, którzy stanęli na podium oraz 8 osób, które uhonorowano wyróżnieniami.
Zwycięzcy tegorocznej edycji:
I miejsce:
- Aleksander Kłoda - gra "Tunnel"
II miejsca ex aequo:
- Jakub Karaszewski - gra "Fifo Lafo"
- Tristan Dobrowolski - gra "Asteroids 3D"
- III miejsce:
Przemysław Zisopulos - gra "Crash Bandicoot"
Wyróżnienia:
- Tomasz Janiak - gra "Senna Wyspa"
- Jakub Becmer - gra "The Brave Student"
- Przemysław Samsel - gra "Croc Gobbos: Tribute"
- Jakub Łowicki - gra "Cannonball Adventures"
- Rafał Gołębiewski
- Mateusz Nadoliński - gra "Fox"
- Krzysztof Misiewicz - gra "Wizard"
- Szymon Wiatrzyk - gra "AZAWALD"
Wszystkim laureatom oraz uczestnikom serdecznie gratulujemy!
Link do galerii zdjęć z wydarzenia: https://1drv.ms/f/s!ApWqNe_
- Radosław Maciaszczyk
Już po raz czwarty w uroczystej oprawie zakończył się kurs SamsungLABO, który jest wspólnie organizowany przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny oraz firmę Samsung.
18 czerwca 2018 roku w gościnnych progach Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii zebrali się uczestnicy tegorocznej edycji, mentorzy i jurorzy oraz zaproszeni goście. Uroczystość była podsumowaniem dwóch semestrów wytężonej pracy studentów Wydziału Informatyki i Wydziału Elektrycznego, którzy przygotowywali użyteczne aplikacje mobilne wraz z planem ich komercjalizacji.
Pomysły studentów zweryfikowało grono specjalistów z firm-partnerów: Roman Ulan - Tieto, Michael Kacprzak – home.pl, Paweł Sala – SpotBeans, Kacper Skoczylas – Squiz, Michał Tarasiejski – Marcontrel oraz Michał Łącki – brightONE.
W tym roku, podobnie jak we wszystkich poprzednich edycjach, zwycięski projekt przygotowali studenci Wydziału Informatyki.
Projekt "Rambler" opracowała grupa studentów III roku na kierunku informatyka w składzie: Agata Nowalany, Maciej Sowa i Patryk Szmurło.
"Rambler" wychodzi naprzeciw potrzebom pilotów i przewodników wycieczek. Umożliwia szybkie i kompletne zarządzanie grupami wycieczkowymi, co znacząco poprawia komfort i bezpieczeństwo przewodników, jak i uczestników. Dzięki niej w łatwy sposób można nawiązać kontakt ze wszystkimi zwiedzającymi równocześnie, a także odnaleźć zagubionych uczestników. Rambler zapewnia także dostęp do przydatnych dla przewodnika funkcji jak możliwość tworzenia i udostępniania planu wycieczki, czy sporządzania notatek.
Wręczenie certyfikatów kończy kurs, ale nie kończy pracy nad projektami. Studenci podczas końcowej prezentacji dowiedzieli się o dobrych stronach swoich aplikacji wiedzą, co mogą zmienić i co powinni zrobić, aby zaistnieć komercyjnie. Liczymy na to, że niedługo ponownie usłyszymy o tych projektach.
Organizatorzy kierują podziękowania do osób, które brały udział w przygotowaniu i prowadzeniu SamsungLABO, a przede wszystkim uczestniczyły w weryfikacji i ocenie pomysłów studentów.
- Mirosław Mościcki
Po raz drugi Student Wydziału Informatyki, Krzysztof Palczewski, został laureatem konkursu "Seeds for the Future" i po raz kolejny miał zaszczyt reprezentowania uczelni w Chinach.
"Seeds for the Future" to międzynarodowy program firmy Huawei, który ma na celu wspieranie obszaru edukacji technologicznej i dedykowany jest studentom kierunków ICT.
Laureaci inicjatywy zyskują możliwość odbycia warsztatów technologicznych i kulturoznawczych w głównej siedzibie Huawei w Chinach, a także możliwość rozwoju zawodowego w Huawei Polska.
Projekt konkursowy Krzysztofa Palczewskiego dotyczący technologii 5G został uznany za najlepszy w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych. W tej edycji konkursu zostało wyłonionych łącznie 8 studentów z Polski, a wśród nich także student z Wydziału Elektrycznego naszej uczelni – Paweł Grochocki.
W maju odbyła się uroczysta gala rozdania nagród w siedzibie Huawei Polska w Warszawie, a tuż po niej studenci odbyli podróż do Chin.
Wyjazd jest ogromną okazją do nabycia niezbędnego doświadczenia oraz poszerzenia swoich umiejętności – zarówno tych technologicznych jak i miękkich. Dodatkowo na początku wyjazdu studenci mają możliwość uczestniczenia w kursie języka chińskiego na Beijing Language and Culture University, nie tylko rozwijając swoje zdolności językowe, ale także poznając kulturę i tradycje Chin.
Warsztaty technologiczne odbywały się w głównej siedzibie firmy Huawei w Shenzhen pod okiem wykwalifikowanych specjalistów z różnych dziedzin i obejmowały takie tematy jak Cloud Computing, IoT oraz 4G Base Stations.
Gratulujemy!
- Anna Barcz
24 kwietnia 2018 roku podczas konferencji „IT in Automotive” organizowanej przez firmę GlobalLogic zostało ogłoszone trójstronne partnerstwo pomiędzy GlobalLogic S.A., Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie i Urzędem Miasta Szczecin.
Celem zawartego partnerstwa jest zbudowanie „GlobalLogic Automotive Lab” na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
Automotive jest ważnym obszarem działalności gospodarczej i badawczej dla Szczecina, Wydziału Informatyki i całej uczelni, a także stanowi główny obszar działalności firmy GlobalLogic S.A w Szczecinie.
GlobalLogic to lider w sektorze usług inżynierii oprogramowania i cyfrowej transformacji przemysłu. Inżynierowie firmy projektują i tworzą innowacyjne produkty, platformy, a także cyfrowe rozwiązania współczesnego świata, jak również projektują cyfrowy świat przyszłości. Polskie oddziały tej firmy specjalizują się w oprogramowaniu systemów wbudowanych oraz cyfrowej transformacji przemysłu, przede wszystkim dla takich branż, jak: motoryzacja, bezpieczeństwo, komunikacja, systemy wbudowane oraz finanse.
Laboratorium „GlobalLogic Automotive Lab” pomoże w dostarczeniu studentom praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych samochodowych systemów wbudowanych oraz zintensyfikuje prace badawcze
prowadzone na naszej Uczelni, w tym w szczególności na Wydziale Informatyki.
Zapis video z wydarzenia: https://youtu.be/H8p2x9dZMP4?t=11466
- Dominika Grącka
IAI Webcamp #5 to cieszące się rekordowym zainteresowaniem bezpłatne warsztaty kodowania stron internetowych, które odbywają się pod okiem doświadczonych Web Developerów.
Nadrzędnym celem szkolenia, jest umożliwienie uczestnikom zdobycia wiedzy, która otworzy im furtkę do rozpoczęcia kariery i pozwoli podjąć dobrze płatną pracę jako Web Developer.
Właśnie rozpoczęły się zapisy na IAI Webcamp #5. Poprzednia edycja, która odbyła się w lutym tego roku, cieszyła się rekordowym zainteresowaniem.
O jedno miejsce w warsztatach walczyło ponad 20 osób.
Aby mieć możliwość uczestnictwa w IAI Webcamp, trzeba posiadać podstawową wiedzę z zakresu kodowania stron internetowych oraz rozwiązać quiz, dostępny na stronie internetowej www.webcamp.idosell.com. Wyniki testu są podstawą do kwalifikacji uczestników. Impreza jest mocno praktyczna, uczestnicy najpierw mierzą się pojedynczo z zadaniami, by pod koniec warsztatów już w zespołach budować od podstaw działający sklep internetowy.
Oprócz samego kodowania i rywalizacji jest dużo nauki i pracy w zespołach. To wszystko powoduje, że już samo ukończenie imprezy, nie wspominając o jej wygraniu, sprawia że po odbytych warsztatach można pracować jako freelancer.