Aktualności
- Super User
Dr hab. Izabela Rejer i dr inż. Jarosław Jankowski z Wydziału Informatyki przeprowadzili pionierskie badania z wykorzystaniem elektroencefalogramu (EEG), które pozwoliły określić wpływ inwazyjnych reklam na poziom koncentracji i emocje odczuwane przez osoby odwiedzające strony internetowe.
O badaniach więcej: http://naukawpolsce.pap.pl
Artykuł, w którym opisano testy i wyniki: https://link.springer.com
- Super User
W tym semestrze na Wydziale Informatyki odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja konkursu na najlepszą, własnoręcznie napisaną grę komputerową. Studenci II roku kierunku Informatyka rywalizowali w ramach przedmiotu Gry komputerowe o miejsce na podium, realizując swoje własne, tworzone od podstaw projekty ekscytujących gier w środowisku 3D.
Patronem tegorocznej edycji konkursu była firma Huuuge Games, która zapewniła laureatom fantastyczne nagrody oraz zaproponowała najlepszym staż w swojej siedzibie. Podczas ceremonii ogłoszenia wyników przedstawiciel Huuuge Games oraz absolwent Wydziału Informatyki, Pan Bartosz Taudul, przedstawił w unikalny sposób polską branżę tworzenia gier, pozwalając studentom spojrzeć na tematykę z zupełnie innej strony.
W konkursie wzięło udział 37 autorów wyjątkowych gier, spośród których udało się wyłonić 7 laureatów, którzy stanęli na podium oraz 12 osób, które uhonorowano wyróżnieniami.
Zwycięzcy tegorocznej edycji:
I miejsce:
Piotr Cegielski - gra "STAR WNRS: Space Battles"
II miejsca ex aequo:
Anna Plust - gra "SuperTanks!"
Jakub Izbicki - gra "Tower Crush"
Tomasz Wychocki - gra "Złoty pociąg"
III miejsca ex aequo:
Piotr Jędrzejczak
Sławomir Smoliński - gra "Trapped Under Ice"
Aleksander Grobicki-Madej
Wyróżnienia:
Joanna Lewandowska - gra "The Maze"
Szczepan Świtlik - gra "Lars the Archer"
Oskar Cieślikiewicz - gra "OrcSuperStrike"
Michał Chrzanowski - gra "Booster"
Przemysław Gawlas - gra "a."
Krystian Kaniewski - gra "Dungeon Runner"
Łukasz Jacniacki - gra "Tank Hunter"
Tomasz Michalak - gra "Ucieczka z lochu"
Paweł Grabowski - gra "Ravine Defender"
Michał Żaboklicki - gra "Game"
Mateusz Bulak - gra "Space Brick 9000"
Edyta Szczepańska - gra "Idylla Flier"
Wszystkim laureatom oraz uczestnikom serdecznie gratulujemy!
- Super User
5 kwietnia 2017 roku Wydział Informatyki po raz czwarty gościł przyjaciół i znajomych r@bbIT’a. Konferencja r@bbIT to prelekcje technologiczne, pokazy, targi pracy, a przede wszystkim przestrzeń do budowania relacji akademicko-biznesowych.
W tym roku wśród przyjaciół znaleźli się dziekan Wydziału Elektrycznego – dr hab. inż. Krzysztof Okarma, prof. nadzw., Marek Kubik - Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej oraz Joanna Niemcewicz - Dyrektor Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, władze WI, przedstawiciele firm, pracownicy oraz studenci (nie tylko informatyki) i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
Otwarcia konferencji dokonał dziekan Wydziału Informatyki – dr hab. inż. Jerzy Pejaś, który w kilku słowach zaprezentował wydział i wręczył podziękowania zespołom biorącym udział 1 kwietnia br. w wydarzeniu pod nazwą Wielki Test SzczecINformatyczny. Podziękowania otrzymały zespoły z firm IAI S.A, Consileon oraz Tieto, a także zespół Wydziału Elektrycznego.
W tym roku uczestnicy mogli wysłuchać 6 różnych prelekcji z szerokiego wachlarza tematów związanych z IT, od automotive, poprzez technologie lokalizacyjne i podejście zwinne, rozwiązania oparte na ESB i BizTalk, projektowanie 3d, aż po personal branding i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie kim jest programista.
Targi pracy to, od początku istnienia wydarzenia, najbardziej widoczny element konferencji r@bbIT. Tegoroczna edycja zgromadziła 30 firm i około 2000 uczestników, którzy odbyli prawie 2500 rozmów dotyczących ofert praktyk, staży i zatrudnienia. W tym roku byli z nami: Aply, Asseco Data Systems, Avid Technology, brightONE, Consileon Polska, DGS Business Services, Fabryka Gier, Fundacja Netcamp, Geomar SA, GlobalLogic, Gryftec, GSK IT (Poznańskie Centrum Usług Biznesowych), Heuthes, home.pl, IAESTE, IAI, Icotera, Intive, Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie, Locon, Meelogic Consulting AG, Mobica Limited, Nordic Consulting & Development Company, Pekao, PSI Poland, Red Sky, Squiz Poland, Technopark Pomerania oraz Tieto.
Dużo emocji dostarczył turniej CS:GO 1v1 zorganizowany przez firmę RedSky.
Uczniom szkół ponadgimnazjalnych r@bbIT zaproponował wizytę w Laboratorium Szybkiego Prototypowania, Laboratorium Multimedialnym oraz w serwerowni, a także w pracowni Studenckiego Koła Naukowego WiWav. W Wydziałowym Punkcie Informacyjnym uczniowie zapoznawali się z ofertą dydaktyczną i zasadami rekrutacji.
Mamy nadzieję, że relacje nawiązane podczas konferencji r@bbIT będą podstawą do budowania dalszej współpracy.
- Super User
1 kwietnia 2017 roku Wydział Informatyki po raz pierwszy zaprosił mieszkańców Szczecina do udziału w wydarzeniu pod nazwą Wielki Test SzczecINformatyczny.
Zaproszenie do udziału w teście przyjęli dr hab. inż. prof. ZUT Krzysztof Okarma, Dziekan Wydziału Elektrycznego ZUT, Piotr Lech, Wydział Elektryczny ZUT, Janusz Żyliński, Dyrektor Wydziału Informatyki Urzędu Miasta Szczecin, Marek Dymek, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Szczecin ds. Społeczeństwa Informacyjnego oraz Jarosław Spirydowicz i Kajetan Olizarczyk reprezentujący firmę Consileon, Jacek Myślicki i Mateusz Zwiech z firmy IAI S.A., a także Michał Cichowicz z firmy Tieto. Z pytaniami zmagali się również prodziekani Wydziału Informatyki – dr hab. inż. Marcin Korzeń, dr inż. Mirosław Łazoryszczak oraz dr inż. Piotr Piela.
Uczestnicy testu dzielnie zakreślali odpowiedzi na pytania związane z szeroko pojętą informatyką. Ze względu na datę, niektóre pytania wywoływały uśmiech na twarzach piszących, niektóre jednak stanowiły wyzwanie nawet dla specjalistów. Każdy miał szansę znaleźć coś dla siebie.
Po skrupulatnym sprawdzeniu prac okazało się, że najlepiej wśród zaproszonych gości wypadli Jacek Myślicki i Mateusz Zwiech, obaj z firmy IAI S.A. oraz dziekan Wydziału Elektrycznego Krzysztof Okarma. Wszyscy trzej Panowie w swoich życiorysach mają studia na naszym wydziale.
Wśród pozostałych uczestników, 5 osób uzyskało jednakową największą liczbę punktów. W drodze losowania wyłoniono szczęśliwca, do rąk którego trafiła nagroda rzeczowa ufundowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Informatyki.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i już dzisiaj zapraszamy na kolejną edycję wydarzenia Test SzczecINformatyczny.