Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Aktualności

W sobotę 9 września Dziekan WI dr hab. inż. Jerzy Pejaś w imieniu JM Rektora, w obecności Kierownika Studiów dra Piotra Błaszyńskiego wręczył świadectwa ukończenia studiów podyplomowych „Programowanie Komputerów”.

Studia te zapewniają podstawowe kompetencje programistyczne w zakresie języka Python i wybranych technologii webowych. Trwały dwa semestry i między innymi dedykowane były osobom bezrobotnym lub zagrożonym bezrobociem.

Będące odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy przedsięwzięcie dydaktyczne zrealizowane zostało we współpracy z Klastrem IT przy Technoparku Pomerania. Czekamy teraz na sukcesywne zatrudnianie naszych absolwentów na chłonnym rynku pracy IT w Szczecinie.

Obecnie prowadzimy zapisy na kolejną edycję studiów podyplomowych „Programowanie komputerów”, które zostaną uruchomione w październiku 2017 r. Już teraz cieszą się one ogromnym zainteresowaniem.

4 lipca br. odbyła się na Wydziale Informatyki obrona pracy doktorskiej mgra inż. Łukasza Mazurowskiego, Doktoranta w Katedrze Systemów Multimedialnych. Rada Wydziału podjęła uchwałę o nadaniu Kandydatowi stopnia doktora nauk technicznych w dyscyplinie Informatyka.

Promotorem pracy zatytułowanej "Model systemu algorytmicznego komponowania muzyki na podstawie wzorców" był prof. dr hab. inż. Antoni Wiliński.

W obronie uczestniczyli recenzenci pracy: prof. dr hab. inż. Dariusz Kania z Politechniki Śląskiej oraz dr hab. inż. Przemysław Klęsk, prof. nadzw. z naszego Wydziału.

Trzeci rok z rzędu w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego odbyła się certyfikacja podsumowująca udział kilkudziesięciu studentów w III edycji programu Samsung LABO. Podobnie jak w latach ubiegłych uczestnicy przygotowali łącznie 14 aplikacji mobilnych.

Samsung LABO to wspólna inicjatywa firmy Samsung Electronics Polska i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. W ramach tej współpracy studenci Wydziałów Informatyki oraz Wydziału Elektrycznego ZUT tworzą projekty mobilne korzystając z pracowni stworzonej i wyposażonej przez firmę Samsung. Istotnym elementem kursu jest nauka przedsiębiorczości, oraz nacisk na pracę grupową.

Część technologiczna programu Samsung LABO koncentruje się najnowszych platformach programistycznych w tym Android i Tizen. Część biznesowa dotyczy natomiast zagadnień związanych z tworzeniem modeli biznesowych, wprowadzaniem produktu na rynek, czy badaniami konkurencji. Studenci biorący udział w programie Samsung LABO tworzyli swoje projekty w grupach, organizując pracę z wykorzystaniem metodyk zwinnych. W efekcie przygotowano łącznie 14 różnorodnych projektów, część z nich była odpowiedzią na zgłoszone zapotrzebowanie od organizacji czy instytucji.

Podczas uroczystości, zorganizowanej 19 czerwca br. w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT, studenci Samsung LABO otrzymali certyfikaty ukończenia kursu, firmowane przez Samsung Electronics Polska. Wyróżniający się studenci otrzymali również nagrody.

Grono zewnętrznych specjalistów z różnych dziedzin oceniło i postanowiło szczególnie wyróżnić kilka projektów.

Jedną z nagrodzonych prac została aplikacja „Coacher”. Studenci Olga Chróstowska, Mateusz Wyczawski oraz Krzysztof Palczewski na podstawie uzyskanych informacji o potrzebach drużyn sportowych stworzyli skuteczne narzędzie do zarządzania drużyną i wymiany informacji pomiędzy zespołami. Aplikacja wyróżnia się także dopracowaną formą graficzną.

Z kolei grupa studentów Bartosz Hadryś, Karol Salamoński oraz Alan Okowity opracowała aplikację „Party Maker” oraz jest w trakcie budowania prototypu urządzenia do tworzenia drinków. Niewątpliwie pomysł po dopracowaniu prototypu ma szansę na komercjalizację.

Jedna z gmin województwa zachodniopomorskiego zwróciła się do Samsung LABO z prośbą o pomoc w realizacji aplikacji do informowania mieszkańców o różnego rodzaju zdarzeniach. Skutecznej próby stworzenia takiej aplikacji podjęli się studenci Mateusz Nowak, Tomasz Petrów oraz Adam Wróblak. 
Opracowali oni aplikację „Łącznik”. Program umożliwia skuteczne komunikowanie się np. przedstawicieli gminy z mieszkańcami danego terenu, dzięki czemu mogą płynnie informować np. o terminach wywozu śmieci, głosowaniach, sprawach pilnych.

Coraz częściej na przystankach komunikacji miejskiej można zobaczyć tablice z dynamicznie wyświetlanym rozkładem, jednak koszt ich wdrożenia jest duży, przez co brakuje ich we wszystkich punktach. Z pomocą postanowili przyjść studenci Bartosz Hliwa, Kamil Grzankowski i  Marcin Wiśniewski z aplikacją „Busfinder”, która prezentuje aktualne położenie i estymowany czas przyjazdu pojazdów komunikacji miejskiej w Szczecinie. Dodatkową funkcją aplikacji jest wyszukiwanie informacji o ciekawych miejscach blisko danego przystanku.

W czasie trwania semestru studenci przygotowywali również inne, nie mniej ciekawe projekty m.in. aplikację do tworzenia zarządzania czasem i planowaniem czasów dojazdu do danego miejsca, aplikację do wspomagania ochrony jachtów cumujących w marinach, czy też wspomagających odbiór dzieci z przedszkola.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.plnews.samsung.com

Dr hab. Izabela Rejer i dr inż. Jarosław Jankowski z Wydziału Informatyki przeprowadzili pionierskie badania z wykorzystaniem elektroencefalogramu (EEG), które pozwoliły określić wpływ inwazyjnych reklam na poziom koncentracji i emocje odczuwane przez osoby odwiedzające strony internetowe.

O badaniach więcej: http://naukawpolsce.pap.pl

Artykuł, w którym opisano testy i wyniki: https://link.springer.com

W tym semestrze na Wydziale Informatyki odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja konkursu na najlepszą, własnoręcznie napisaną grę komputerową. Studenci II roku kierunku Informatyka rywalizowali w ramach przedmiotu Gry komputerowe o miejsce na podium, realizując swoje własne, tworzone od podstaw projekty ekscytujących gier w środowisku 3D.

Patronem tegorocznej edycji konkursu była firma Huuuge Games, która zapewniła laureatom fantastyczne nagrody oraz zaproponowała najlepszym staż w swojej siedzibie. Podczas ceremonii ogłoszenia wyników przedstawiciel Huuuge Games oraz absolwent Wydziału Informatyki, Pan Bartosz Taudul, przedstawił w unikalny sposób polską branżę tworzenia gier, pozwalając studentom spojrzeć na tematykę z zupełnie innej strony.

W konkursie wzięło udział 37 autorów wyjątkowych gier, spośród których udało się wyłonić 7 laureatów, którzy stanęli na podium oraz 12 osób, które uhonorowano wyróżnieniami.

Zwycięzcy tegorocznej edycji:

I miejsce:
Piotr Cegielski - gra "STAR WNRS: Space Battles"

II miejsca ex aequo:
Anna Plust - gra "SuperTanks!"
Jakub Izbicki - gra "Tower Crush"
Tomasz Wychocki - gra "Złoty pociąg"

III miejsca ex aequo:
Piotr Jędrzejczak
Sławomir Smoliński - gra "Trapped Under Ice"
Aleksander Grobicki-Madej

Wyróżnienia:
Joanna Lewandowska - gra "The Maze"
Szczepan Świtlik - gra "Lars the Archer"
Oskar Cieślikiewicz - gra "OrcSuperStrike"
Michał Chrzanowski - gra "Booster"
Przemysław Gawlas - gra "a."
Krystian Kaniewski - gra "Dungeon Runner"
Łukasz Jacniacki - gra "Tank Hunter"
Tomasz Michalak - gra "Ucieczka z lochu"
Paweł Grabowski - gra "Ravine Defender"
Michał Żaboklicki - gra "Game"
Mateusz Bulak - gra "Space Brick 9000"
Edyta Szczepańska - gra "Idylla Flier"

Wszystkim laureatom oraz uczestnikom serdecznie gratulujemy!